حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

حقوقدانان جوان

این پرنده مردنی نیست

واکنش مصباحی‌مقدم به پیامک‌های ارسالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها؛

دولت مجوزحذف‌یارانه‌نقدی را ندارد/دولت لحن‌آمرانه خودرا اصلاح‌کند

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف خانوارهای پر درآمد ایرانی از دریافت نقدی یارانه‌ها برخلاف تمایل شخصی آنها، غیر قانونی است و دولت اجازه حذف این افراد را از لیست دریافت یارانه ندارد.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیامک‌های وسیع سازمان هدفمندی یارانه‌ها جهت انصراف برخی افراد از دریافت یارانه‌ نقدی افزود: دولت اعلام کرده است قصد دارد ۱۰ میلیون نفر خانوار ایرانی را از دریافت یارانه نقدی، به طور داوطلبانه منصرف کند لذا با توجه به شرایط پیش آمده، ارسال پیامک یکی از شیوه‌هایی است که دولت برای انصراف این افراد به کار برده است.

نماینده مردم تهران ،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لحن آمرانه دولت در پیامک‌های ارسالی یادآور شد: دولت ( سازمان هدفمندی یارانه‌ها) باید ادبیات دستوری خود را درپیامک های ارسالی و تقاضای انصراف از دریافت نقدی یارانه‌ها اصلاح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت از نظر قانونی موظف است به همه خانوارهای ایرانی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند ، این مبلغ را بپردازد.

مصباحی مقدم با اشاره به تاکیدات رئیس  و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود:حذف یک طرفه خانوارهای ایرانی برخلاف میل باطنی آنها از سوی دولت، اقدامی غیر قانونی است و دولت مجاز به حذف نام این افراد از لیست دریافت یارانه نقدی نیست.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس یادآور شد: دولت قطعا به طور خودسرانه اقدام به قطع یارانه نقدی خانوارها نمی کند و سرپرست خانوارهایی را که درآمد بالای ۳ میلیون تومان در ماه دارند را تشویق به انصراف می‌کند./

پایان پیام.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد